Straipsniai

Chromas

NAUDA

 

• Chromas dalyvauja angliavandenių, riebalų apykaitoje;
• aktyvina kai kurių fermentų veiklą;
• padeda reguliuoti cholesterolio kiekį kraujyje;
• būtinas insulino veiklai (Chromas vienas iš insulino sudėtinių dalių), jis reikalingas tam, kad insulinas galėtų maksimaliai padėti audiniams sunaudoti gliukozę. Todėl labai svarbu, kad chromo būtų pakankamai sergančiųjų cukriniu diabetu mityboje.


TRŪKSTANT

• chroniškas chromo deficitas gali privesti prie diabeto ir cholesterino lygio kraujyje pakėlimo. Bet tai labai reta, nes chromas yra daugelyje maisto produktų sudėtyje;
• esant dideliam chromo trūkumui gali atsirasti neurologinių sutrikimų: perferinės neuropatijos;
• koordinacijos sutrikimas;
• didėja potraukis valgyti saldumynus.

RANDAMA

• mėsoje,
• kavoje, arbatoje,
• brokoliuose,
• juoduosiuose pipiruose,
• rudajame cukruje,
• mielėse,
• rupioje duonoje 
• daigintuose kviečiuose, kukurūzuose.


Rekomenduojama paros norma:

• apie 40 mikrogramų chromo. 
• Didesnės dozės - nuo 80 iki 150 mikrogramų, patariama vartoti esant cukraus apykaitos sutrikimams, sergant diabetu, reguliuojant kūno svorį. 

atgal